Răspunsul Preşedintelui UDMR, Kelemen Hunor, la scrisoarea deschisă a Cercului Liberal


Uniunea Democrată Maghiară din România nu a utilizat niciodată modalitatea de comunicare prin intermediul scrisorilor deschise, cu toate că în ultimele două decenii au existat totuși câteva excepții în acest sens. Dar îmi exprim speranța că nu vom transforma această practică într-un obicei.
Stimate Domnule Președinte Bognár Zoltán,

Uniunea Democrată Maghiară din România nu a utilizat niciodată modalitatea de comunicare prin intermediul scrisorilor deschise, cu toate că în ultimele două decenii au existat totuși câteva excepții în acest sens. Dar îmi exprim speranța că nu vom transforma această practică într-un obicei.

Primiți aceste rânduri ca răspuns din partea mea la scrisoarea deschisă pe care mi-ați adresat-o, odată cu care sper că vom putea considera încheiată dezbaterea acestui subiect sub această formă.

Undeva, ceva ați înțeles foarte greșit, stimate domnule președinte.

Nu m-am gândit nici o clipă că Eckstein-Kovács Péter nu ar avea dreptul de protesta în mod liber și deschis referitor la orice dorește. În ceea ce mă privește respect opinia oricărei persoane și mă străduiesc să ascult și să reflectez asupra oricărei păreri raționale. Totodată, mă aștept însă ca și opinia mea să fie respectată, iar dacă cineva nu este de acord cu aceasta să o aducă în atenția opiniei publice în mod civilizat. În consecință, singura obiecție pe care o am se referă strict la forma și la intenția cu care dăm glas părerilor noastre.

Consilierul prezidențial și juristul Eckstein-Kovács Péter cunoaște cu exactitate situația privind subiectul Roșia Montana. Nimeni nu presupune despre persoana sa că acționează în necunoștință de cauză. Eckstein-Kovács Péter știe foarte bine că în calitate de ministru nu am semnat nimic referitor la Roșia Montana. Dimpotrivă, am subliniat foarte clar de nenumărate ori și faptul că nu am nici o intenție de a suspenda protejarea prin lege a galeriilor din Masivul Cârnic, monumente istorice de categoria A.

Directorul Direcției Județene pentru Cultură și Patrimoniul Național Alba a fost obligat să emită certificatul de descărcare de sarcină arheologică după acordul unanim al Comisiei Naționale de Arheologie, fapt ce a fost deja atacat în instanță. Evident că și Eckstein-Kovács Péter ar fi avut posibilitatea de face acest demers, deși necesita un oarecare efort.

De-a lungul ultimilor ani în interiorul UDMR au existat mai multe dispute privind exploatarea minieră de la Roșia Montana, iar dacă va fi necesar vom continua această dezbatere și în cadrul instituțiilor noastre interne.

Eckstein-Kovács Péter cunoaște foarte bine aceste fapte. Este dreptul său incontestabil de a face abstracție de ele, dacă interesul său o cere. Cum de asemenea este tot dreptul său de a se asocia când și cu cine dorește în acest sens. De exemplu chiar și cu naționalistul extremist antimaghiar și antisemit de tristă amintire Gheorghe Funar, o asociere care denotă multe și marchează pentru mult timp pe cei care consideră cu adevărat că unitatea UDMR –ului este determinată de identitatea și de valorile comune.

Stimate Domnule Președinte!

Am încredere, că asemenea mie, Cercul Liberal așteaptă din partea lui Eckstein-Kovács Péter, ca făcând uz de dreptul sau incontestabil, respectându-și principiile să sprijine prin semnătura sa inițiativa acelor organizații civile care au contestat vehement poziția exprimată de președintele Traian Băsescu referitor la proiectul Roșia Montana.

Stimate domnule președinte Bognár Zoltán!

Ultima frază a scrisorii Dvs. deschise scoate la lumină semnificația reală a întregului mesaj. Este evident că decizia legitimă a majorității Congresului UDMR din februarie vă provoacă și azi neplăceri profunde. Doresc să vă asigur, că voi face tot ce îmi stă în putință ca printr-un efort comun să diminuăm această stare de nemulțumire.

Cu stimă,
Kelemen Hunor
Președinte UDMR

Cârța, 26 august 2011.

Despre răsfătzika

Sunt un om obişnuit. Obişnuit să cârcotească.:)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

