O zi de toamnă, în august.


E întunecat afară, dar asta nu mă face nici tristă, nici contemplativă, nici nu mă trimite în timpuri trecute. Pur şi simplu, mă bucur de acest peisaj uşor tomnatic în plină lună de vară şi mă bucur că am şansa să trăiesc aşa ceva, „să merg în timp” cu o lună pentru ca, apoi, să îmi dau seama că nu s-a schimbat nimic.

Mi-e dor de o carte bună şi de un ceai cald, de tihna pe care numai o zi de toamnă întunecată o poate da. Şi, pentru că nu mai vreau, cel puţin o perioadă nedeterminată să pomenesc de ştiri, de lupte politice, de jafuri şi mizerii, vă fac un dar: un fragment din cartea pe care astăzi o voi săruta cu ochii şi cu mintea. Am mai mcitit-o, dar mă întorc la ea cu aceeaşi emoţie cu care am citit-o şi prima oară. Este mereu nouă, fascinantă, este aceeaşi şi totuşi alta…

„Anacronic şi bizar, devalorizat de-a lungul şi de-a latul a numeroase dictaturi, conceptul catolic de propagandă a căpătat azi o imensă valoare comercială ce a estompat cu totul intenţiile iniţiale. Ea a eşuat în reclamă. Prin lumea presei de azi ai mari şanse de afirmare dacă iei în răspăr cuvintele care au făcut progresul posibil. În paralel, omul-marfă a devenit politician. Esenţa demersului său este Promisunea. Aceasta, pe lângă „promisiunea” faptului că toţi popii – mai ales, ortodocşi – mă ameninţă cu Învierea, când eu mă simt absolvit de tot Trecutul! Alte promisiuni, în cascadă, nu fac decât să ne obtureze limpedea vedere. De aici şi până la victoria oricărei forme de rău, splendid ambalat, n-a mai rămas decât un pas. Acest pas îl face omulo de rând, cel care are nevoie de mitul omului de succes. Politicianul ajunbs în sistem uită totul, descoperind că, deşi Etica îngrădeşte Răul, ne arată ce gard mic avem de sărit ca să trecem dincolo. Ceilalţi rămân la placidele lor ocupaţii, oameni ce trăiesc măreţe aventuri prin biblioteci, azi, pe monitoare terminate cu şoareci…”

Sursa: Carte „Sterilet”, autor Carol Hârşan, capitolul opt, pagina 54

Despre răsfătzika

Sunt un om obişnuit. Obişnuit să cârcotească.:)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la O zi de toamnă, în august.

  1. Zadkielix zice:

    Interesanta cartea! De unde anume as putea sa o achizitionez?

Lasă un răspuns

