Cine si de ce ne spala creierele? Un material deschis tuturor celor care il pot continua competent si argumentat.


Cica azi iesim din recesiune. Cel putin, asa zic guvernantii.

De cealalta parte a baricadei, posturile de stiri ne arata o alta fata a realitatii: o tara saracita, somaj crescut, proteste -ah, etrnele proteste ale dascalilor din Botosani si Suceava, depre care am vorbit pe larg in postarea anterioara – plus datoria suverana a Romaniei care creste mai ceva ca Fat Frumos.

Problema nu este de alegere, de empatizare cu una sau alta din parti. Nici de credibilizare a lor. Ci de gradul de afectare pe care toate lucrurile prezentate mai sus il au asupra fiecaruia dintre noi.

Si nici asta nu este definitorie. Pentru ca, intr-o tara aflata in haos – pentru ca Romania se afla in orice, mai putin in ordine – totul este posibil. Si nu numai cei aflati la putere sunt vinovati pentru aceasta stare de fapt, ci si cetatenii obisnuiti, care sunt mult prea unicelulari – unineuronali – ca sa reactioneze cum se cuvine si sa arate ca, intr-adevar, la noi e DEMOCRATIE. Conducerea poporului, adica.

Nu, la noi, daca nu curge, pica, daca nu merge pe cai cinstite, romanul fura, minte, ameninta, santajeaza, nu isi plateste angajatii si recurge la tot felul de tertipuri pentru a scoate bani de la cei saraci cu duhul.

Practic, am creionat o grupare primitiva, aflata la stadiul bata in cap ontra avantaje.

Revenind la intrebarea din titlu: cine ne spala creierele? Pai, in primul rand, intrebarea este: avem creiere, in adevaratul sens al cuvantului? Daca da, de ce nu reactioneaza? Pentru ca gloata primitiva are grija sa innabuse in fasa orice miscare de acest gen. Oamenii aflati la baza pirmidei, adica aia care se ingrijesc numai sa aiba ce manca si un acoperis deasupra capului, nu sunt capabili de abstractizari si generalizari. Si reprezinta o frana extraordinara in dezvoltarea societatii.

Cu alte cuvinte, cam toata lumea este vinovata: guvernantii, pentru ca fac legi pentru ei: presa, pentru ca, in loc sa educe natia, ne prezinta nulitati care nu stiu nici sa faca acordul intre subiect si predicat sau minuni gen icoane care plang si omul de rand care nu este cu nimic mai prejos de regnul animal.

Q.E.D.

About răsfătzika

Sunt un om obişnuit. Obişnuit să cârcotească.:)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Cine si de ce ne spala creierele? Un material deschis tuturor celor care il pot continua competent si argumentat.

  1. Kalman spune:

    Dar tu ce ai facut in afara de a scrie acest comentariu siropos?
    Ce ai facut, fizic, nu ascuns dupa un monitor?

    • răsfătzika spune:

      Kalman: Mi-am văzut de treabă şi am încercat, pe cât posibil, să evit persoanele şi situaţiile pe care le-am menţionat, chiar dacă asta însemna să nu mă mai uit la tv. Şi în viaţa de zi cu zi se întâlnesc oameni asemeni celor pe care i-am descris. Deci, problema nu este la mine, eu nu am făcut decât să scriu PE BLOGUL MEU despre ce nu îmi place. Şi, în legătură cu ce ar trebui să fi făcut eu, fizic, şi nu ascunsă – nu sunt bărbat- după un monitor? M… Nu prea multe. În primul rând, pentru că dacă mă pun singură contra curentului pic.
      Eu mi-am exprimat un punct de vedere.
      Dacă ai avea o minimă cultură generală ai şti că scriitorii, pictorii, sculptorii îşi exprimă emoţiile, speranţele etc prin artă. Nu am pretenţia că sunt artistă, însă vreau să te informez că am procedat ca ei si ca o mare parte a oamenilor care au decis să îşi facă blog tocmai pentru a reuşi să se exprime.

Lasă un răspuns

