Romania, intre clisee si vodevil (I) by Rebelu’


Ministrul roman al turismului, d-na Elena Udrea, ea insasi un brand recognoscibil cu usurinta, ne spunea despre “lansarea de la Sanhai” ca fiind “un brand turistic profesionist” (Realitatea TV, 2 august 2010), oglindind perfect “imaginea actuala a tarii noastre”. Tot atunci, ne atragea atentia ca “urmeaza o etapa lunga de implementare a brandului de tara”. Daca tot Ministerul d-nei Udrea se implica in aceasta ambitioasa lucrare, asteptam cu nedisimulat interes, rezultatul. In fond, “plaja” de cercetare, nu de nisip, e foarte larga: de la primul logo autentic aparut pe acest pamint – “Torna, torna fratre”, la cel stabil, cu rezonanta profunda – “Nihil Sine Deo”, si pina la tandrul rasfat al Papei Ioan Paul al II-lea, “Gradina Maicii Domnului”.

Si, cum e de prevazut ca dezbaterea pe acest subiect va depasi cadrul sobru definit de absenta zimbetului monalistic pe chipul d-nei ministru, pornim tavalugul unor sugestii pentru un brand gratis, sa nu mai tremure pensionarii ca vor fi atinsi la banii de cimitir.

Este clar faptul ca in acest domeniu nu de o separatie a Puterilor in Stat avem nevoie, ci de o profitabila reunire a lor, exact la fel ca in cazul fraudelor de mare anvergura. Democratia n-are ce sa caute acolo unde interesul national e un deziderat unanim!

Oricine poate pricepe cadrul profesional, dintr-o simpla plimbare pe Internet. “Un Logo e numele unei filozofii a educatiei…”, iar brand-ul trebuie construit “cu destinatie precisa”, etc. etc.

Brand de tara? Iata o sugestie la indemina: brand-ul Asului de Trefla. Practic, chiar si hotia perfecta se cere admirata ca orice virtute, ca orice lucru apropiat/lipit de perfectiune. Or, un segment intreg de romani a dus hotia pe cele mai inalte culmi, in tara si in lume. Observatia lui Ion Grosan, pentru o reclama publicitata catre turistii din Germania, e pertinenta: “Petreceti-va vacantele in Romania! Masina dumneavoastra e deja acolo!” (Brandul timpeniei, iulie 2010).

Anunțuri

Despre răsfătzika

Sunt un om obişnuit. Obişnuit să cârcotească.:)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s